Kunst en ijs met Little Baby’s Ice Cream

Hoe verenig je kunst en ijs? Dat doet het collectief Little Baby’s Ice Cream. In de winter van 2011 ontwikkelden de voormalig muzikanten Pete Angevine, Martin Brown en Jeffrey Ziga uit Philiadelphia een businessplan. Terwijl ze ijsjes verkopen, laten ze tegelijkertijd hun muziek horen.

Kunst

Het gaat goed met het collectief: in 2018 hebben ze een nieuwe vestiging geopend. Dat kunst en ijs samen gaat heeft ook in Nederland voet aan de grond gekregen met de ijsjes van de Oekraïens-Amsterdamse ijsmaker Ola Lanko. Wat deze ijsmakers met elkaar gemeen hebben, is dat zowel de vormgeving van hun site, hun zaak en hun ijs volledige aandacht krijgen. Daarmee gaan ze moderne ontwikkelingen niet uit de weg: smaakcombinaties die niet voor de hand liggen zijn nu juist de publiekstrekker. Daarmee is een klassieke versnapering onderdeel van een groter cultureel geheel. Je zou kunnen verwachten dat meer ondernemers van deze formule gebruik gaan maken, zeker in deze tijd, waarin het aantal winkels afneemt, en het online-consumentisme toeneemt.

Agave

De mannen van Little Baby’s verkopen ook lactose-vrije en veganistische ijsjes. Ze gaan geheel mee met de trend: suiker vervangen ze regelmatig voor agave en hun assortiment is bij biologische winkels te koop. Daarin verschilt de moderne Amerikaanse consument weinig van de Nederlandse. Het is nu alleen wachten op aanverwante merchandise: kookboekjes, keukenhulpjes en T-shirts.

Maar hun filmpjes, daar is het mij even om te doen.

lbic02

Innovation_D044

Geen reactie's

Geef een reactie