Geld als water

Wil je tegenwoordig een zuiver product aan de man brengen, iets dat regelrecht uit de bodem komt, of aan een struik hangt, gebruik dan in de campagne een baby. Liefst een olijke, liefst een intelligent ogende. Werp maar eens een blik op de waterreclames van de afgelopen jaren en je begrijpt het succes.

‘Zorgen zit in onze natuur’, zeggen ze. Om er gelijk op te laten volgen: ‘de natuur zit in onze fles’. Watergigant Spa benadrukt graag hun affiniteit met de natuur en verbindt dat met het moederschap. Best slim.

12-spa-baby2

 

 

 

 

 

Dat zie je terug in hun commercials, maar ook op hun site, op de afdeling Spa Mama Baby & Kids: waar je kunt sparen voor knuffelzachte artikelen en je interactieve verhaaltjes kunt voorlezen. Wat water drinken met baby’tjes te maken heeft? Alles, als je kijkt naar de Spa-reclames van de afgelopen jaren.

evian-baby-and-me

 

 

 

 

 

Onlangs kwam deze commercial op de markt van concurrent Evian: volwassenen kijken in een winkelruit en zien het evenbeeld van zichzelf, maar dan als baby. Deze reclame is een Facebookhit. Op de site van Evian staan artistieke filmpjes die gedownload mogen worden. Het reclamebureau kreeg met het filmpje van de rollerskatende baby’s uit 2009 zelfs een vermelding in het Guinness Book of Records.

Fountain

 

 

 

 

Baby’s gebruikte het bedrijf ook al in 2001: ¬†zeventig baby’s, zes verzorgsters en een choreograaf namen toen een duik in een zwembad: baby-aerobic in jarendertigstijl. Met groot succes, want het Water Babies-filmpje circuleert nog steeds op het net. En die niet alleen: ook de Franse Evian reclame uit 2004 met het liedje We Will Rock You van Queen was een succes. Ook kindertjes, maar dan net even anders.

Pub-naissance-EVIAN-20002

 

 

 

 

 

Maar in die jaren dertig had het bedrijf zich al lang geafficheerd als beschermengel voor de kleintjes. Evian wekte toen al vertrouwen en kan nog steeds daarop bogen. Concurrent Spa heeft de kunst inmiddels goed afgekeken.

 

Geen reactie's

Geef een reactie