Met anti-obesitas op campagne

Verschillende anti-obesitas-campagnes zagen de afgelopen jaren wereldwijd het licht. Deze is van reclamebureau Latinworks uit Austin, Texas. Het bureau is cultural driven’, wat betekent dat ze zich ook op de Spaans-talige klant richten. Ze brengen snoep aan de man, maar ook gezondheid. Dit beeld is al een ouwetje, uit 2009.

 

10169163_915796245100340_4639478820094750171_n

Waren deze reclamemakers hun tijd ver vooruit toen ze het beeldscherm als grote dikmaker aanwezen? En hebben campagnes effect, als blijkt dat in Texas het aantal mensen met overgewicht behoorlijk hoog is – zeker onder hispanics, de groep waar Latinworks op mikt? De titel: keep obesity away from your child.

 

Over deze campagne uit 2015, dit keer met echte mensen, waren de meningen

verdeeld: mannen uit “echte beroepen” zoals een brandweerman en een ruimtevaarder stonden model.

Obesitas blijkt ook onder kunstenaars een inspiratiebron, kijk maar eens naar dit voorbeeld van Jose Ro­dolfo Lo­ai­za On­t­i­ver­os.

Geen reactie's

Geef een reactie